Palvelumuotoilulla palvelut asiakaslähtöisiksi

Markkinointi, talous ja yrittäjyys

06.11.2018 09:00 - 11.12.2018 15:00

tiistai 6.11. ja tiistai 11.12.2018, klo 9.00–15.00

Mikkelin kesäyliopisto, Lönnrotinkatu 5, 50100 Mikkeli

Mitä mahdollisuuksia palvelumuotoilu tarjoaa sinun yrityksellesi? Miten palvelu paketoidaan vastaamaan asiakkaiden tarpeita? Tässä sinulle palvelumuotoilun kokonaispaketti!

Koulutus tarjoaa ratkaisuja eri alojen yritysten ja voittoa tavoittelemattomien organisaatioiden palveluiden kehittämiseen. Koulutus soveltuu eri alojen työntekijöille, jotka toimivat asiakaspalvelutehtävissä, osallistuvat organisaationsa palveluiden kehittämiseen tai vastaavat palveluiden kehittämisestä.

Koulutuksessa käydään läpi palvelumuotoilun periaatteita ja soveltamistapoja erilaisten palveluiden näkökulmasta. Koulutuksen aikana tutustutaan palvelumuotoilun periaatteisiin. Osallistujat saavat käyttöönsä työkaluja ja menetelmiä, joilla voivat kehittää omia palveluitaan helposti lähestyttäviksi ja asiakaslähtöisiksi.

Koulutus vastaa seuraaviin kysymyksiin:
• Mitä palvelumuotoilu on? Miksi organisaation kannattaa muotoilla palvelujaan?
• Miten palvelumuotoilu auttaa erottumaan kilpailijoista?
• Asiakkaan tarpeen ja oman osaamisen yhteen saattaminen: Miten palvelu paketoidaan vastaamaan asiakkaiden tarpeita?
• Mitä ovat ostamisen esteet ja miten niitä voidaan poistaa palvelumuotoilun avulla?
• Miten modulaarisilla palveluilla voidaan tyydyttää erilaisten asiakkaiden erilaiset tarpeet?

Koulutuksen käytyään osallistuja:
• Tuntee palvelumuotoilun mahdollisuudet oman organisaation kehittämisen välineenä
• On perehtynyt palvelumuotoilun prosessiin ja oppii käyttämään keskeisiä palvelumuotoilun menetelmiä ja työskentelytapoja
• Tietää miten asiakasymmärrystä voidaan kerätä ja hyödyntää
• Osaa mallintaa asiakkaan palvelupolun ja tunnistaa sen kehittämiskohdat.

FM, KTM Sami Heikkinen, Sami Heikkinen Consulting Oy. Sami Heikkinen Consulting Oy on tuotteistamiseen ja palvelumuotoiluun erikoistunut yritys.

Lisätietoja koulutuksesta antaa rehtori Anne Havukainen, puh. 050 367 1449 tai anne.havukainen@mikkelinkesayliopisto.fi.

Huomioithan, että saat perille tulleen ilmoittautumisen jälkeen sähköpostiisi automaattisen vahvistusviestin, jossa lukee, että ilmoittautuminen on vastaanotettu. Mikäli et saa automaattista vahvistusviestiä sähköpostiisi, otathan yhteyttä puh. 015 210 300 tai koulutus@mikkelinkesayliopisto.fi. Ilmoittautumisajan päätyttyä ilmoittautuneille lähetetään sähköpostilla vahvistuskirje, joka sisältää koulutukseen liittyvät yksityiskohtaiset tiedot. Koulutus järjestetään, jos ilmoittautuneita on riittävä määrä. Ilmoittautumisen päättymisen jälkeen koulutukseen voidaan ottaa osallistujia mikäli tilaa on, eikä osallistujamäärä ole etukäteen rajattu

Koulutus rakentuu aktivoivien luentojen ja työpajojen yhdistelmästä. Koulutus toteutetaan kaksipäiväisenä kokonaisuutena. Ensimmäisen koulutuspäivän aikana osallistujat saavat kehittämistehtävän, jonka avulla osallistuja vie ensimmäisen päivän oppeja käytäntöön omassa organisaatiossaan. Toisen päivän aikana osallistuja saa palautteen kehittämistehtävästään, lisää vinkkejä oman organisaation palveluiden kehittämiseen ja syventää osaamistaan oman organisaation palveluiden kehittämisessä.

255 euroa sisältää opetuksen ja monistemateriaalin.

05.11.2018 mennessä

Ilmoittautuminen on sitova. Mikäli ilmoittautuminen perutaan 22.10.2018 jälkeen ilman hyväksyttävää syytä, perimme 50 % kurssimaksusta. Mikäli peruutusta ei tehdä lainkaan tai henkilö ei saavu paikalle, perimme koko kurssimaksun.